Nakajima Ha-45 / NK9 Homare

Historia

Po sukcesie silnika Sakae rozpoczęto planowanie budowy jego następcy. Na początku marca 1940 roku powstał podstawowy projekt silnika. Po pół roku projekt był gotowy, po roku od rozpoczęcia prac skompletowano konstrukcję i 31 marca 1941 roku przeprowadzono pierwsze uruchomienie silnika. Rok później rozpoczęto produkcję seryjną i po pierwszych chorobach wieku dziecięcego w grudniu 1942 roku rozpoczęto produkcję masową. Silniki Homare stały się jedną z głównych jednostek napędowych w drugiej części wojny, wyprodukowano 8747 sztuk.

Wersje

  • Homare 11
  • Homare 12
  • Homare 21

Zastosowanie

Nakajima Ki-84 Hayate Nakajima G8N Renzan Kawanishi N1K Kyōfū

  • Nakajima Ki-84 Hayate 疾風 „Frank”
  • Mitsubishi A7M Reppū 烈風 „Sam”
  • Aichi B7A Ryūsei 流星 „Grace”
  • Nakajima C6N Saiun 彩雲 „Myrt”
  • Nakajima G8N Renzan 連山 „Rita”
  • Kawanishi N1K Kyōfū 強風 „Rex”
  • Yokosuka P1Y1 Ginga 銀河 „Frances”
  • Aichi S1A Denkō 電光

Galeria

Nakajima Ha-45 / NK9 Homare Nakajima Ha-45 / NK9 Homare Nakajima Ha-45 / NK9 Homare
Nakajima Ha-45 / NK9 Homare Nakajima Ha-45 / NK9 Homare Nakajima Ha-45 / NK9 Homare
Nakajima Ha-45 / NK9 Homare Nakajima Ha-45 / NK9 Homare Nakajima Ha-45 / NK9 Homare
Nakajima Ha-45 / NK9 Homare Nakajima Ha-45 / NK9 Homare Nakajima Ha-45 / NK9 Homare
Nakajima Ha-45 / NK9 Homare Nakajima Ha-45 / NK9 Homare Nakajima Ha-45 / NK9 Homare
Nakajima Ha-45 / NK9 Homare Nakajima Ha-45 / NK9 Homare Nakajima Ha-45 / NK9 Homare
Nakajima Ha-45 / NK9 Homare Nakajima Ha-45 / NK9 Homare Nakajima Ha-45 / NK9 Homare