Kaman SH-2G Super Seasprite

W styczniu 2001 roku Polska podpisała z USA oficjalne porozumienie o przejęciu czterech wycofanych z US Navy śmigłowców pokładowych Kaman SH-2G Super Seasprite. Wszystkie egzemplarze były jednymi z ostatnich wyprodukowanych maszyn tego typu, a swoją karierę zakończyły na przełomie roku 1999 i 2000. Pierwsze dwa egzemplarze (numery 163544 i 163546) dotarły do Polski 23 października 2002 na pokładzie fregaty rakietowej przejętej przez Marynarkę Wojenną – ORP Gen. T. Kościuszko. Kolejna dwójka (prezentowany na zdjęciach 163545 i 163543) wylądowały w Gdyni Babich Dołach dopiero 25 sierpnia 2003 roku. Wszystkie SH-2G zostały włączone do 28 eskadry lotnictwa Marynarki Wojennej jako klucz śmigłowców pokładowych.

Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite

Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite

Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite

Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite

Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite

Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite

Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite

Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite

Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite

Kaman SH-2G Super Seasprite

Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite

Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite Kaman SH-2G Super Seasprite